تغییر چهره بعد از ارتودنسی + مشاهده نمونه درمان

تغییر چهره بعد از ارتودنسی

ارتودنسی، تخصصی از رشته دندان پزشکی است که روش های مختلفی برای این درمان وجود دارد و تشخیص نوع درمان به عهده متخصص ارتودنسی می باشد. ارتودنسی  بر روی روش های منظم کردن دندان ها و فک تمرکز دارد. نامنظمی دندان ها و مشکلات فک و چانه علاوه بر اینکه در فعالیت دستگاه گوارش و تکلم افراد اختلال ایجاد می کند، ظاهری ناپسند دارد. ارتودنسی با اصلاح این ناهنجاری به زیباتر شدن چهره افراد کمک خواهد کرد. در این مقاله به این سؤال که تغییر چهره در ارتودنسی تا چه حد اتفاق می افتد و بیشتر شامل چه اجزایی از صورت است صحبت خواهیم کرد.

 

تأثیر ارتودنسی بر چهره افراد

حتماً تا به حال افرادی را دیده اید که برای رفع عیوب دندان از ارتودنسی استفاده کرده اند. اگر از نزدیکان شما این درمان را برای مرتب کردن دندان ها یا فک انتخاب کرده باشند حتماً تفاوت قبل و بعد و تغییر چهره در ارتودنسی را از نزدیک احساس کرده اید.

ناهنجاری هایی که به درمان ارتودنسی نیاز دارند به 2 دسته تقسیم می شوند ناهنجاری های فک و ناهنجاری های دندانی. وقتی یکی از دو فک بالا یا پایین جلوتر از دیگری باشد یا زمانی که دندان های یک یا هر دو فک مرتب نباشند، از درمان ارتودنسی استفاده می شود. در هرکدام از این شرایط تغییر چهره در ارتودنسی ملموس خواهد بود. تأثیر ارتودنسی بر چهره افراد و تفاوت تغییر چهره در ارتودنسی قبل و بعد از استفاده از براکت ها باعث شده افراد زیادی به انجام این درمان تمایل پیدا کنند.

 

ارتودنسی دندان قبل و بعد

 

برای مشاهده نمونه درمان های بیشتر کلیک کنید!

 

چه زمانی به ارتودنسی دندان نیاز داریم؟

برای اینکه مطمئن شوید که دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارد می توانید به متخصص ارتودنسی جهت مشاوره مراجعه نمایید. با این حال اگر به فکر قرار گرفتن فک ها روی یکدیگر و مرتب شدن دندان های نامنظم خود هستید، درمان ارتودنسی را انتخاب کنید. به طور کلی اگر به دنبال لبخندی زیباتر هستید، نتایج طرح لبخند و تغییر چهره در ارنودنسی شما را راضی خواهد کرد.

تغییر چهره در ارتودنسی نیازمند جلسات درمانی هدفمند توسط متخصص ارتودنسی مجرب است. متخصص ارتودنسی که مهارت کافی را در مرتب کردن دندان ها و طراحی لبخند داشته باشد می تواند بهترین نتیجه را برای بیمار تداعی کند و رضایت بیمار را جلب نماید.

 

تغییر چهره در ارتودنسی چگونه رخ می دهد؟

درمان ارتودنسی با رفع عیوب و اصلاح ناهنجاری های دندان و فک ها در چهره افراد تغییر ایجاد می کند و در نهایت چهره و لبخندی زیبا به بیمار می بخشد. در ادامه برخی از این ناهنجاری ها را مرور می کنیم.

  • اپن بایت
  • اوربایت
  • دندان های کج

 

تأثیر ارتودنسی بر اجزای صورت

ارتودنسی بر زیباتر شدن چهره افراد و داشتن لبخندی زیباتر کمک می کند. در ادامه مقاله تغییر چهره در ارتودنسی خواهید دید تأثیر این درمان بیشتر روی کدام یک از اجزای صورت می باشد.

بیشتر بدانید :  اقدامات قبل از ارتودنسی

 

1- تأثیر ارتودنسی روی بینی

از جمله دغدغه های افراد در مورد نتایج ارتودنسی تأثیر این درمان روی بینی است. هرچند درمان ارتودنسی مستقیماً روی اندازه بینی تأثیر نمی گذارد اما به طور ناچیزی مرتب شدن فک ها می تواند بینی بیمار را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهد.

 

2- تأثیر ارتودنسی روی لب ها

در بیشتر موارد درمان ارتودنسی، تغییر فرم لب ها در نتایج به وضوح دیده می شود. در واقع از آنجایی که لب ها با شیاری به دندان ها متصل‌اند، با جا به جا شدن فک یا مرتب شدن دندان ها تغییراتی در فرم لب ها ایجاد می شود. مثلاً در برخی افرادی که لب بالای پیوسته دارند، با ارتودنسی فرم لب ها اصلاح و زیباتر می شود. همچنین در بازه زمانی عقب رفتن دندان های جلویی، شیار متصل کننده دندان به لثه نیز جا به جا می شود. این جابه‌جایی منجر به بزرگ‌تر دیده شدن لب ها خواهد شد.

قبل و بعد ارتودنسی

 

3- تأثیر ارتودنسی روی گونه‌ها

با کمک روش های جراحی فک و ارتودنسی ناهنجاری های فک بیمار اصلاح می شود و به دنبال آن، استخوان گونه در جای مناسب جای گیری می کند و تغییر ملموسی در چهره فرد ایجاد خواهد کرد.

 

4- تأثیر ارتودنسی روی فک

اصلاح جای گیری دندان ها، روی نحوه قرار گیری فک ها نیز تأثیر می گذارد؛ اما بهتر است برای تغییر چشمگیرتر در فک پایین از ارتوسرجی و جراحی های این چنینی کمک گرفت. تأثیر ارتودنسی روی دو فک در ناهنجاری های شدید تر مثل ناهنجاری های کلاس 2، کلاس 3، اپن بایت، دیپ بایت و سایر موارد ملموس تر است.

 

لاغری صورت با ارتودنسی

معمولاً افراد در دوره درمان ارتودنسی، به دلیل محدودیت های غذایی، لاغرتر می شوند. روند لاغری بعد از اینکه بدن بیمار به رژیم غذایی عادت کند متوقف خواهد شد. این لاغری موقت و تغییر چهره در ارتودنسی در بیشتر موارد به وضوح دیده می شود.

تقارن صورت با ارتودنسی

چهره هیچ فردی از تقارن کامل برخوردار نیست، اما گاهی این نامتقارنی بیشتر از حالت نرمال دیده می شود. نا متقارنی ها می توانند به دلیل ضربه های وارد شده یا ساختار عضلات صورت باشد. در مواردی که این نامتقارن با جابجایی فک ها و مرتب شدن دندان ها بر طرف شود می توان از درمان ارتودنسی استفاده کرد.

 

حرف آخر

درمان ناهنجاری های دهان و دندان در سنین مختلف با ارتودنسی امکان پذیر است. درمان ارتودنسی بر داشتن لبخندی زیباتر تأثیر گذار است. تغییر چهره در ارتودنسی در بسیاری از نتایج این درمان ملموس می باشد.

 در این مقاله خواندید که چگونه ارتودنسی منجر به تغییر چهره در افراد می شود. همچنین تأثیر ارتودنسی بیشتر روی کدام یک از اجزای صورت است. در انتها با تأثیر ارتودنسی روی بینی، گونه و لب آشنا شدید و دیدید که چرا بیشتر افراد در روند ارتودنسی لاغر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

telegram
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ