ویروس کرونا و دندانپزشکی

[row] [col span__sm=”12″] [title style=”center” text=”ویروس کرونا و دندان پرشکی”] [row_inner] [col_inner span__sm=”12″]
[/col_inner] [/row_inner] [/col] [/row] [row] [col span__sm=”12″]

ویروس کرونا و دندانپزشکی:

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا در دوره ای که همه گیری جهانی ویروس کرونا ایجاد شده فعالیت‌های مطب دندانپزشکی با محدودیت روبرو است؟

  • علت اول آن تجمع افراد است ، همانطور که می دانید در قسمت پذیرش مطب ها از جمله در مطب ‌دندانپزشکی ممکن است تعداد زیادی از افراد تجمع پیدا کنند و با توجه به اینکه ممکن است فاصله بین افراد از حد مجاز (حدود ۲ متر ) کمتر باشد ، احتمال انتقال بیماری وجود دارد. مخصوصا اگر افراد حاضر در محل ،ماسک نزده باشند.

ما در مطب سعی کرده ایم با فاصله گذاری زمانی و مکانی بین مراجعین و الزام استفاده از ماسک برای همه افراد ، این مشکل را برطرف نماییم.

  • علت دوم که مهم تر است ماهیت کار دندانپزشکی است. همان‌طور که می‌دانیم در حین کار دندانپزشکی ، فاصله نزدیکی در حدود ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر بین صورت فرد و صورت دندانپزشک وجود دارد و این کمتر از فاصله ایمن حدود ۲ متر است. بنابراین احتمال انتقال عفونت بین دندان پزشک و بیمار وجود دارد.

در مطب ما ، متخصص ارتودنسی و کادر درمانی همیشه ماسک و شیلد محافظ صورت دارند که شانس انتقال ویروس را به حداقل می رساند.

  • در نهایت مهمترین علتی که عملکرد مطب های دندانپزشکی را با محدودیت مواجه کرده است, ذرات معلق موجود در هوا موسوم به ائروسل ها هستند.
    ائروسل ها ذرات بسیار ریزی هستند که در حین کار در مطب دندانپزشکی (مثلاً استفاده از توربین یا اسپری هوا) در هوا ایجاد می‌شوند. این ذرات مایع یا جامد و بسیار کوچک هستند، به طوری که اندازه آنها از یک هزارم میلیمتر (یک میکرون) کمتر است و ممکن است برای ساعت ها در هوا باقی بمانند و می توانند عامل انتقال بیماری نه تنها بین کادر درمانی و بیمار بلکه بین بیمار و بیمار های بعدی بشوند.خوشبختانه ویزیت های معمول ارتودنسی ایجاد ائروسل نمی کند و از این نظر کاملا ایمن است.

با این حال ما در مطب با تعبیه لامپ های فرابنفش و فن های هواکش قوی که هوای مطب را دایم تعویض می کنند و ضامن جریان مداوم هوا و تهویه مطلوب هستند ، این مشکل را کنترل کرده ایم.

همچنین اقدامات درمانی خاصی را که تولید ائروسل می کنند به ساعات جداگانه و خلوت تر مطب منتقل کرده و با کمک دستگاه اختصاصی مکنده و تصفیه هوا (مجهز به فیلتر هپا و …) ، این ذرات معلق را مهار نموده ایم.

با غربالگری مراجعین از طریق گرفتن تاریخچه پزشکی و کاربرد دستگاه ترمومتر غیر تماسی (دماسنج پزشکی) و پالس اکسی متر (تعیین سطح اکسیژن خون) ، سعی در شناسایی ناقلین بدون علامت داریم.

در کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر برهمن سبزواری، سعی داریم تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سطح استانداردهای جهانی، اطمینان و آسودگی خاطر شما را فراهم سازیم.

 

[/col] [/row] [row h_align=”center”] [col span__sm=”12″ divider=”0″ align=”left”] [message_box] [row_inner v_align=”middle” h_align=”center”] [col_inner span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”] [button text=”بیشتر بخوانید:” style=”outline” radius=”99″ link=”https://drsabzevari.com/corona/”] [/col_inner] [col_inner span=”9″ span__sm=”12″]

آمار کرونا در جهان و ایران براساس آمار جهانی

[/col_inner] [/row_inner] [/message_box] [/col] [/row]
فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخگوی شما ۱۵ الی ۲۰:۳۰

inesta
دریافت نوبت دریافت نوبت چت آنلاین تماس با ما واتس اپ